Hoppa till huvudinnehållet

Systemstatus

Statusrapport efter serverflytt i helgen (Övergripande)

Kommentarer

16 kommentarer

  • Annelie Backman

    Hej,

    Vore uppskattat med ett ärligt uttalande om vad det är som händer och hur lång tid ni estimerar att det kommer ta tills ni har kommit tillrätta med problemen och systemet fungerar som det ska igen.

    Branschen ligger ju inte på topp just nu, så det var ju inte ett sådant problem vi behöver just nu!

    /Annelie

    0
  • STR Administration

    Hej

    Vi har sedan vi blev varse problem konstant jobbar med dem och försökt uppdatera här med information så fort vi löst något av problemen eller när vi blir varse ytterligare problem.

     
    Självklart vill även vi att alla problemen ska lösas så fort som möjligt. 

    0
  • Lasse Claesson

    Det går fortfarande inte att logga in i kassan fast det står att problemet ska vara löst.

    Lasse

    0
  • STR Administration

    Hej Lasse, hör gärna av dig till helpdesk så att vi kan få klarhet i va felet hos just dig ligger i och om det felet du upplever drabbar andra så att vi kan informera om det på bred front  :). 

    0
  • Markus Andersson

    Det funkar för oss iallafall.

    0
  • Mary Man Marjaie

    Hej STR,

    När det är en planerad större åtgärd som gått snett, och det berör alla som använder sig av systemet, så önskar vi drabbade också ta del av pågående åtgärder i realtid. Förstår att det kan vara svårt att beräkna när det kan tänkas vara klart.. men uppdatering vad som gjorts vad som lösts hade varit att önska.

    0
  • Markus Andersson

    Det står högst upp i tråden vad jag kan se. Uppdaterad senast 15.15 idag.

    0
  • Mary Man Marjaie

    Ja tack Markus, jag ser det. meddelandet dessförinnan var från igår...

    0
  • Markus Andersson

    Ok, då förstår jag vad du menar med önskan om mer frekvent uppdatering. Håller med dig i det.

    0
  • STR Administration

    Hej

    Tack för era synpunkter. Det är svårt att rapportera något när inget har hänt, men om det hjälper er så ska jag försöka meddela även det. 

    0
  • Anneli Imhäuser

    Visst jobbar de som kan åtgärda felen, dygnet runt nu, för att allt ska fungera igen?

    Det står att e-handeln fungerar, men det har varit problem idag. E-handeln hänger sig vid "Köp"  igen. Alla dessa försök syns inte i orderstatistiken.

    Sedan igår fick vi fler "misslyckade köp" igen samt ett par avbrutna köp som ändå blivit debiterade (utan att kunden har fått någon tid eller bokningsbekräftelse).

    0
  • STR Administration

    Hej Anneli, ja alla som kan här jobbar stenhårt för att reda ut problemen. 
    Om det står här ovan att vi rättat ett fel men att just hos er så fungerar det inte så hör gärna av er till helpdesk så att de kan reda ut om det finns fler problem som vi inte identifierat så att vi kan åtgärda det också. 

    0
  • Ronnie Åstrand

    Hejsan.
    Det har efterfrågats mer detaljerad information tillsammans med estimeringar i denna tråden, vi har skapat upp en detaljerad statusrapport som ger er mer teknisk information kring varje fel men också en del övergripande info kring bakgrund och arbetssätt.

    Statusrapport efter serverflytt i helgen (Detaljerad) – STR Hjälpcenter

    0
  • Markus Andersson

    Tack för den detaljerade statusrapporten! Mycket uppskattat.

    0
  • Mary Man Marjaie

    Hej STR,

    Efter helgen så har vi många kunder som har haft problem med att betala via e-handeln, vilket vi inte haft under serverbytet... hur ser progressen ut?

    Vänligen Angela

    0
  • STR Administration

    Hej Angela, vi har inte fått in någon felanmälan på något allmänt fel på e-handeln så hör gärna av dig till Helpdesk så att de kan undersöka om det är ett fel som finns hos dig eller om det gäller alla. 

    Tack på förhand. 

    0

logga in för att lämna en kommentar.