Funktionen Tillåt inloggning på e-handeln innebär att eleverna kan logga in och köpa produkter på e-handeln med innestående elevsaldo och att de kan avboka tider som är bokade och köpta via e-handeln och få dess värde som innestående elevsaldo.
Ett saldo kan endast användas av den kunden som bokas på tiden.
OBS! Elever kan endast avboka tider som är bokade (och betalda) via e-handeln. Om en elev köper ett lektionssaldo och därefter boka en tid på Elevcentralen eller via skolan kan den INTE avbokas via inloggningen på e-handeln.
OBS! Elevsaldo kan inte bli minus via e-handeln, eleven måste ha ett innestående saldo eller betala mellanskillnaden med kort eller Swish.
När du har aktiverat tjänsten tänds inloggnings-ikonen på e-handeln.
För att logga in på e-handeln krävs att eleven är registrerad i aSTRa WEB och uppfyller de tre kraven, personnummer, e-post och mobilnummer eftersom det är de uppgifter som är krav för att genomföra köp på e-handeln.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.