Till följd av att vi idag uppgraderat och utökat säkerheten i vårat system har kassan slutat att fungera på Windows 7. Detta på grund av att Windows 7 är utdaterat och som standard inte stödjer de senaste säkerhetsförbättringarna.
Genom att köra den bifogade filen aktiveras stödet för TLS 1.2 i Windows 7, vilket är den nya versionen av kommunikationsprotokollet som kassan kräver för att fungera.
- Kör filen genom att dubbelklicka på den. Kassafix Windows7.reg
- Vid förfrågan om du vill genomföra förändringarna klickar du på 'ja'.
- Därefter får du en bekräftelse på att förändringarna är genomförda.
- Du måste nu starta om datorn för att förändringarna ska börja gälla.
Nu ska kassan fungera som normalt.
Som vi tidigare informerat om är Windows 7 utdaterat och vi rekommenderar att man uppgraderar till en senare Windows-utgåva, förslagsvis Windows 10.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.