I orderlistan för e-handeln kan man se att alla ordrar har en status. Det finns 5 olika statusar som en order kan ha, Pågående, Genomförd, Avbrutet köp, Misslyckad och Manuellt hanterad.
Pågående
Ett pågående köp, dvs en kund har lagt varor i varukorgen, bokat en tid som reserverats eller liknande. Kunde har nu 30 minuter på sig att betala varorna i sin varukorg.
Genomförd
En genomför och betald order. Om du har varor som ni på skolan skicka ut själva ska de behandlas men annars är det bara en upplysning om att en order har blivit genomförd.
Avbrutet köp
En pågående order som inte avslutats, dvs varor som är lagda o varukorgen har inte betalts. Denna status finns som en information till er på skolan. Har man många avbrutna ordrar kanske man ska se om det saknas information på varorna eller liknande.
Misslyckad
Något har gått fel med en order. Kunden har försökt betala för sina valda varor men något tekniskt har gått fel. Här hittar du en artikel om hur du ska behandla dessa: Status misslyckad i orderlistan för e-handeln, vad gör jag?
Manuellt hanterad
Denna status får en order som tidigare var misslyckad, men där någon i personalen gått in och gjort den kommentar angående åtgärd.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.