Hur får man in e-handeln på hemsidan
Optima e-handel kan sättas upp på en hemsida via iFrame eller via API. Instruktioner hur du tekniskt går till väga finns här: Optima: Koppla Optima e-handel på hemsida. OBS! Tänk på att det finn olika kostnader förknippade med de olika lösningarna och att det krävs olika mycket förkunskap om att sätta upp en hemsida med de olika lösningarna.
Regler för distansköp
Tänk på att det är ni på skolan som ansvarar för att rätt information når kunden och att den finns tydligt och lättillgänglig i samband med distansköp. Läs gärna med om vilka krav som finns här hos Konsumentverket: Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
Här finns också en översikt som STR Service gjort över vad som gäller när ett köp ingås: Information innan ett avtal ingås
Förslag på köp- och avtalsvillkor:
Du kan hitta en mall för hur dina köp- och avtalsvillkor ser ut här: Mall för köp- och avtalsvillkor
Så här gör du i Optima
I Optima kan du lägga in dina köpvillkor genom att gå till Inställningar/Nya elevcentralen. Här använder du rutorna som heter Villkor vid beställning från Nya elevcentralen på stroptima.se eller bokningskalender på Optimaweb (e-handeln) och Fullständiga bokningsvillkor.
Det du skriver i den första rutan syns på varje artikel och det som skrivs i den andra rutan kan eleven läsa innan de kan logga in i e-handeln eller registrera sitt köp. Dessa vilken finns även som en länk i sidfoten på Elevcentralen.
Du kan läs mer här hur du kan skicka ut avtalsvillkor till kunden för påskrift här: Optima: Digital signering
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.