Om Swish inte fungerar att betala med till din e-handel eller på Elevcentralen så kan det vara inställningarna hos din bank som är felaktiga. Här kommer en lista på saker som du kan kontrollera:
- Du har lagt in ett felaktigt Swish-nummer, kontrollera så att du har skrivit in rätt Swish-nummer på korrekt sätt.
- Swish-numret som du lagt in är inte ett “Swish Handel” (e-commerce) nummer. Optima fungerar inte med ett privat eller ”Swish-företag” nummer. Kontakta din bank och beställ ett “Swish Handel” nummer.
- Swish-numret är inte godkänt av banken. Vissa banker har en handläggningsperiod innan de godkänner din ansökan. Kontrollera med din bank så att ditt nummer är aktivt.
- Swish-numret är inte inställt korrekt. <supplier> är inte inställt på Technical supplier utan på Technical contact. Be din bank kontrollera så att detta är korrekt.
- Kontrollera så att rätt tekniska leverantören är inställt på ert Swish, de uppgifterna som ska användas är:
LGD Payment Services AB
Organistationsnummer: 559378-0199
Swishnummer: 9872684585
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.